User panel stuff on forum
  21 posts on 1 page  1
NoName Quake League
2007-08-22, 14:58
Member
2259 posts

Registered:
Jan 2006
We will start signups on the 27th of August and they will close 3 weeks later, 16th of september.

We will introduce new maps and a 2on2-league without playoffs.

More will come soon
2007-08-24, 00:30
Member
4 posts

Registered:
Aug 2007
why not find a name for this league? having a "No Name" league is stupid
2007-08-24, 02:12
Member
2259 posts

Registered:
Jan 2006
waiting for the sponsors?
2007-08-24, 07:17
Member
56 posts

Registered:
Jan 2006
Smaller divisions this time? Last time the 20 teams in one "group" was a bit overkill.
2007-08-24, 11:05
Administrator
1834 posts

Registered:
Feb 2006
Sassa, fix sponsors then - was me posting as Testdyret btw :/
2007-08-24, 13:03
Member
2259 posts

Registered:
Jan 2006
Zalon wrote:
Sassa, fix sponsors then - was me posting as Testdyret btw :/

nah, i just wanna get it started, some1 needs to step forward and take charge of the last ends.
2007-08-25, 22:40
Member
8 posts

Registered:
Aug 2007
url?
2007-08-27, 09:36
Administrator
1834 posts

Registered:
Feb 2006
But "No Name" stuff sucks
2007-08-27, 13:44
Member
1433 posts

Registered:
Jan 2006
You've already said that.
2007-08-27, 15:19
Member
156 posts

Registered:
Mar 2006
I already wrote this on qwdrama, but the forum seems like a better place to discuss, so I'll give it another shot here.

First off: I admire the NNQL team for giving it another shot despite the problems of the last season (see above). It takes nerves and courage to run a tournament/league and it sure has its difficulties.

However, I'm skeptical about a couple of points:
* Signups open for 3 weeks? Noooooooooooooooooooooooo. That sounds like the same shit is gonna happen all over again. 32784 teams signing up again, half of which are gonna be like "oh, season has started?" or "oh, i had forgotten we signed up!" once the tourney starts. I really consider 3 weeks to be far too long. Opening signups for too long also attracts those people that weren't interested for ages but eventually said "oh fuck it, i'll sign up". And those are exactly the players that end up not caring about their games. Last year the NNQL team made such a big hype about "omg, we got 150 teams signed up!", but look where it got you. Leagues/Tournaments should in general aim more towards activity than size.
* Please check who the signups are and what IRC channel they provide in their info. Last season there were 2 teams in our division that consisted of fakes with a non-existant IRC channel. When I went there I was actually the only person there, not even a bot. It takes about 3 extra seconds to quickly join an IRC channel to see if it's legit. Please do that.
* As mentioned above, smaller divisions is an absolute must. Groups with playoffs would be nice!
* Please expand your admin team. As mentioned above I am aware of the fact that it's a tough job, and nobody should be pointing fingers. However, given the amount of teams/games, as well as the lack of experience of the admins, I really think you should bring a couple more people on bord.

Good luck though!
_________________________________________________________
Save a cow, crucify a christian!
2007-08-27, 21:14
Member
2259 posts

Registered:
Jan 2006
soma wrote:
Signups open for 3 weeks? Noooooooooooooooooooooooo. That sounds like the same shit is gonna happen all over again. 32784 teams signing up again, half of which are gonna be like "oh, season has started?" or "oh, i had forgotten we signed up!" once the tourney starts. I really consider 3 weeks to be far too long. Opening signups for too long also attracts those people that weren't interested for ages but eventually said "oh fuck it, i'll sign up". And those are exactly the players that end up not caring about their games. Last year the NNQL team made such a big hype about "omg, we got 150 teams signed up!", but look where it got you. Leagues/Tournaments should in general aim more towards activity than size.

Last season was a catastrophe from the start with no real signup system that worked good!
With this system we will have a better overlook over the teams that have signed-up so we can easily reject them if we want.
3 weeks might be to long, thats what I told paradoks about EQL but he still wanted a 2 month signup time (or 1 month) so I think that question is devided but sure, I understand your pov and I want 2 weeks aswell.. thnx for the input, might take it.

soma wrote:
Please check who the signups are and what IRC channel they provide in their info. Last season there were 2 teams in our division that consisted of fakes with a non-existant IRC channel. When I went there I was actually the only person there, not even a bot. It takes about 3 extra seconds to quickly join an IRC channel to see if it's legit. Please do that.

yes we will do that with this system, remember we had to automatically to add the teams 1 night before the kickoff and it was just a big fuzz! "ORDNING O REDA" now

soma wrote:
As mentioned above, smaller divisions is an absolute must. Groups with playoffs would be nice!

Depends on the signed up teams and the timelimit the tourney will run.
I will make up a plan and suggest it to the rest of the admins and hope that they accept it
Playoffs will not be a part of NNQL from what I have heard from the rest of the NNQL-crew, I dont wanna have playoffs, but thats just my pov for a better tourney.

soma wrote:
Please expand your admin team. As mentioned above I am aware of the fact that it's a tough job, and nobody should be pointing fingers. However, given the amount of teams/games, as well as the lack of experience of the admins, I really think you should bring a couple more people on bord.

Does any1 wanna join up the team?
Things to remember before joining;
1, do u got time with becoming an admin from now to end of december?
2, do you got the experience of handling games and getting flames?

well message sassa on irc or the op's @ #nnql

zalon wrote:
But "No Name" stuff sucks

Give us a better suggestion, dunno how the rest of the admin crew thinks about this

tide wrote:
url?

http://nnql.llamah.se/
2007-08-28, 09:19
Member
86 posts

Registered:
Jan 2006
Zalon wrote:
But "No Name" stuff sucks

i will not change league name, i like actual title, but if u have better suggestion show us
http://ezQuake.SF.net/ http://www.quake.cz
2007-08-28, 10:42
Administrator
2039 posts

Registered:
Jan 2006
cuky wrote:
Zalon wrote:
But "No Name" stuff sucks

i will not change league name, i like actual title, but if u have better suggestion show us

T^3 - Tag Team Tournament!1!1!!1

(Should be a small 3 at the top ;p)
www.facebook.com/QuakeWorld
2007-08-28, 12:30
Member
86 posts

Registered:
Jan 2006
Not bad anybody another conception?
http://ezQuake.SF.net/ http://www.quake.cz
2007-08-28, 20:05
Member
1433 posts

Registered:
Jan 2006
CTPT
Cuky's Total Phenomenal Tournament
2007-08-28, 22:45
Member
86 posts

Registered:
Jan 2006
JohnNy_cz wrote:
CTPT
Cuky's Total Phenomenal Tournament

haha u r joker
http://ezQuake.SF.net/ http://www.quake.cz
2007-09-04, 17:30
Member
80 posts

Registered:
Jan 2006
So...
Are the signups open?
2007-09-04, 17:36
Member
2259 posts

Registered:
Jan 2006
yes, its open now nosfer4tu

http://nnql.llamah.se
2007-09-04, 21:10
Member
485 posts

Registered:
Feb 2006
Does it serve any purpose to have team names for two player teams? Would be easier to read the webpage if you just used player names.
2007-09-05, 08:51
Moderator
383 posts

Registered:
Jan 2006
What is map pool?
With best wishes, B1aze.
2007-09-05, 11:02
Member
2259 posts

Registered:
Jan 2006
tb5+vdm3v3
  21 posts on 1 page  1